Naroči se na RSS

Komunikacijske napake, ki jih delate v službi


komunikacijaVerjetno ste že večkrat slišali, da je zelo pomembno v kakšnem kolektivu delamo in da je razumevanje med sodelavci bistveno za dobro počutje vsakega zaposlenega. Vtis, ki ga puščate v službi pa je v veliki meri odvisen tudi od tega na kakšen način komunicirate v službi – tudi, seveda, na neverbalni način.

Zelo pomembno je, da v svojem komuniciranju s sodelavci pa tudi s poslovnimi partnerji prepoznate najbolj tipične napake in s tem izboljšate medosebne odnose ter morda celo popravite slab vtis.

Bodite previdni pri pisanju elektronskih sporočil
Čeravno so elektronska sporočila zelo priročen komunikacijski pripomoček, velja upoštevati dejstvo, da se preko njih težje prepozna intonacije in čustva. Zaradi tega se lahko kratek odgovor hitro smatra za nevljudnega. Naslovnik lahko dobi vtis, da si zanj niste vzeli niti minute časa in da ni na vaši prioritetni listi. Zato v sporočilu ne pozabite na nagovor (npr. Spoštovani) ter zaključni pozdrav (npr. Prijazen pozdrav) in ne uporabljajte kratic (npr. lp). Obvezno si vzemite tudi nekaj sekund za slovnični pregled sporočila.

Da bo stvar tekla hitreje, si lahko takšne besedne zveze nastavite kot predlogo, da jih boste imeli pri sebi vsakič, ko odprete novo sporočilo. Zapomnite si tudi slednje: boljši vtis boste naredili, če se boste namesto elektronske pošte poslužili tudi telefona ali pa se celo sprehodili do sodelavčeve pisarne in mu stvar obrazložili osebno.

Odprite vrata svoje pisarne
Zaprta vrata pomenijo odrezanost, nedosegljivost, zaprtost in izražajo željo po zasebnosti. Izjema so seveda trenutki ko upravičeno ne želite, da vas kdo moti pri delu ali pa ko imate v pisarni gosta. Toda če imate vrata svoje pisarne vedno zaprta, svojim sodelavcem pošiljajte negativne signale, da ste zanje ‘trajno nedosegljivi’ in da niste najbolj odprta oseba.

moskiBodite dober sogovornik
Enako pomembno je kako osebo, ki vstopi v vašo pisarno, sprejmete. Navadno se na tem področju veliko pozornosti posveti zunanjim gostom, sodelavce pa gladko prezre.

Najslabše je, da na vstop sodelavca komajda reagirate in se z njim pogovarjate medtem ko tipkate in gledate v računalniški zaslon ali pa v pisalno mizo. Za ta čas se spodobi, da prekinete z delom. Sogovornika glejte v oči in ga dobro poslušajte. Če ste ravno na telefonu, pogovor za trenutek prekinite in sodelavcu prijazno povejte naj se oglasi čez minuto ali dve. Če gre za zasebni klic, ga dokončajte kasneje.

Bodite primerno oblečeni
Na mnogih delovnih mestih kravata, kostim ali obleka niso več del predpisane garderobe, kar še ne pomeni, da lahko v službo oblečete karkoli. Kričeča oblačila, mini krila in odpete srajce ki razkrivajo prevelik dekolte ali moška prsa ne sodijo v delovno okolje in ne bodite presenečeni, če boste z nimi poželi kar nekaj obrekovanja in zaprepadenih pogledov.

Zaupajte vase
Če se vam zdi, da vas nihče ne jemlje resno, se vprašajte ali morda premalo odločno nastopate pred svojimi sodelavci. Pogosta napaka je, da svoje lastno razmišljanje postavljate pod vprašaj, s tem ko stavek začenjate z ‘Ne vem, če je to sicer v redu, ampak premišljeval(a) sem o…’. Če sami ne mislite, da je v redu, kako lahko to pričakujete od drugih? Zavzemite stališče! Stavek raje začnite z ‘Menim, da’.

Presežite profesionalni odnos
Delo v pisarni je manj monotono in bolj sproščeno, če pogovori med sodelavci niso omejeni le na službo. Pohvalite novo obleko sodelavke, povprašajte jo o tem kako je preživela vikend. Skupaj pokomentirajte kakšno domačo prigodo ali fotografijo, brez razloga prinesite v službo doma pečene kekse. Pazite le, da pri bolj osebnih zadevah ne boste izpadli vsiljivi.

ženskeIzpolnjujte svoje obljube
Na obljube radi hitro pozabimo, sploh če so dane v naglici. Če svojih obljub ne izpolnjujete izpadete nezanesljivi, kar seveda ni dobro.

Dobro premislite kaj obljubite, obljube pa si zapisujte sproti. Bodisi gre za vrnitev telefonskega klica, pregled informacij, dejstvo, da ste na vrsti za nakup kave ali pa celo za zmenek za poslovno kosilo. Pozabljivost ni lepa čednost in v poslovnem svetu je zanjo zelo malo tolerance.

Bodite teamplayer
Vsak se je že kdaj znašel v situaciji, v kateri bi lahko rekel ‘To ni moje delo’. Je že res, da se ne smete pustiti izkoriščati, vendar morate ločiti med izkoriščanjem in pomočjo. Usluga, ki jo naredite sodelavcu se vam bo gotovo povrnila, hkrati pa si boste nabrali pozitivne točke. Delavec, ki se osredotoča izključno na svoje delo je pri tem slep za potrebe drugih, je hitro izključen iz kolektiva in težje najde pomoč, ko jo potrebuje. V timu ni prostora za invidualizem.

Vir:
Career Builder: 5 Mistakes at Work

Priporočamo tudi

Zdrava in učinkovita dieta
Morda ste si tudi vi za novoletni sklep zadali okleščiti nekaj kilogramov. Da bo dieta tudi zdrava...
Naučite se prepirati
Vsak par se vsaj občasno sooči z nestrinjanji, ki včasih prerastejo v hujše spore in zamere. Jih...
Intervju z Beato Čop: S slikami dajem ljudem energijo
Energijske slike nam lahko pomagajo pri rešitvi problema, povzročijo prijetno vzdušje, povečajo občutek...
Veronika Ban: Živeti v tem trenutku in delati najboljše kar lahko
V času, ko večina medijev in posameznikov, govori predvsem o finančni krizi in njenih posledicah,...

En komentar na objavo “Komunikacijske napake, ki jih delate v službi”

  1. DinaTheQueen pravi:

    Kratko in jedernato. :)
    Zadnji stavek pa pove vse..”v timu ni prostora za invidualizem”.

Vaš komentar