Naroči se na RSS

Kupujete mačka v žaklju?


Nega kožeV poplavi kozmetičnih izdelkov je včasih težko izbrati pravega. Še posebej, če pomislimo na to, da se za našo izbiro bori na stotine proizvajalcev, ki vsako leto namenijo težke denarje za promocijo svojih izdelkov.

Tokrat vam predstavljam 10 najpogostejših marketinških nategov sodobne kozmetične industrije, ki so namenjeni zgolj povečanju naših potreb in potrošnje. Vsak izmed nas je že kdaj nasedel prepričljivi reklami in kasneje nakup obžaloval. Prepoznavanje teh prevar vam bo zato pomagalo, da se boste lahko izognili nepotrebnim, predvsem pa napačnim nakupom kozmetike.

10 najpogostejših marketinških nategov v kozmetiki:

1. Da bi dosegli želeni učinek, uporabljajte le izdelke enega proizvajalca, saj se med seboj dopolnjujejo.
Gre za enega najstarejših trikov za povečanje prodaje. Zamislite si, da kupite kremo, prodajalka pa vam pove, da za dosego obljubljenega učinka potrebujete še čistilni gel, tonik, nočno kremo, serum in kremo za predel okrog oči. Vse seveda iz iste linije. Kako prikladno! Seveda je to le marketinška raca, saj ni nujno, da so vsi izdelki iz iste linije ali celo od istega proizvajalca enako kvalitetni.

2. Uporabljajte le izdelke, namenjene vaši starostni skupini.
Veliko kozmetičnih proizvodov na trgu je namenjenih točno določeni starostni skupini potrošnikov. Ta etiketa se navadno nanaša na ‘mlado’ in ‘zrelo’ kožo, obstajajo pa tudi izdelki za točno določene starosti (npr. po 35. letu). Realno je ta klasifikacija popolnoma zgrešena, saj temelji na posplošitvi, da je starejša koža suha, mlada pa z mastna ali nečista. Toda kdo pravi, da imajo lahko mozolje le najstnice in da imajo lahko suho kožo le babice? Vsi nimamo enakega tipa kože in le-ta ni odvisen od naše starosti.

3. Če imate mešano kožo, uporabljajte kremo, ki suhe predele hrani, mastne pa vlaži.
Ta trditev me spominja na reklamo za Vanish, ki na umazanem oblačilu sam ‘zazna’ umazanijo in jo odstrani. Znanstvena fantastika? Mogoče. Marketinški nateg? Definitivno. Kreme za mešano kožo, torej kreme, ki bi sama zaznala različne potrebe kože, žal ni. Če je vaša koža na določenih predelih suha, drugje pa mastna, boste najboljši učinek dosegle s kombinirano uporabo izdelkov tako za suho kot tudi za mastno kožo. Toda pri slednji se, kot povsod pri negi kože, izogibajte izdelkom, ki vsebujejo alkohol, saj le ti izsušujejo in poškodujejo kožo.

4. Uporabljajte dnevno in nočno kremo, saj koža ponoči potrebuje posebno nego.
Če bi ta trditev držala, bi to pomenilo, da vsaj enkrat dnevno spremenite svoj tip kože. Podnevi imate torej normalno ali suho, ponoči pa mastno. Dejstvo je, da se tip kože ne spreminja tako hitro in da koža ne potrebuje drugačne nege čez noč. Edina razlika med dnevno in nočno kremo je v tem, da dnevna vsebuje (oziroma bi morala vsebovati) UV zaščito. Poleg tega se koda koža nenehno obnavlja in zato potrebuje kvalitetno nego cel dan.

5. Uporabljate kremo za predel okrog oči, saj je posebej zasnovana zanj.
Če dobro pogledate svojo kremo za oči boste videli, da se pravzaprav v ničemer ne razlikuje od kreme za obraz. Na voljo ni namreč nobenih posebnih smernic, ki bi določale, kaj naj bi takšne kreme vsebovale, zato se proizvajalci poslužujejo posebnega trika – to ‘posebno’ kremo vam navadno prodajo v dvakrat manjši količini toda za dvakrat večjo ceno! Dobra ideja zanje, slaba novica za vas. Pogosto boste slišali, da so tovrstne kreme namenjen negi posebej občutljive kože okrog oči in da so manj agresivne od krem za obraz. V resnici je celoten obraz občutljivo območje in agresivnih krem nanj sploh ne smemo nanašati.

6. Kreme proti gubam in celulitu resnično delujejo.
Povedano na kratko – kreme, ki bi odpravile gube in celulit ne obstajajo. Obstajajo le takšne (ki so lahko zelo dražilne), ki na videz (in začasno) zmanjšajo videz teh neželenih sopotnikov. Gube nastajajo postopoma in so posledica škode, ki jo povzročijo UV žarki, prosti radikali in neprimeren življenjski slog. Celulit, ki se je kot posledica neprimernega življenjskega sloga ali dednosti nabiral leta, pa zagotovo ne bo v enem mesecu raztopil čudež v steklenički. Če bi te kreme resnično delovale, ne bi vsak mesec prišla na trg nova, plastični kirurgi pa bi ostali brez dela.

7. Šampon za lase, ki prodre globoko v lase in jih obnavlja od znotraj.
Tak stavek vsebuje skoraj vsaka reklama za nov šampon ali balzam. Na prvi pogled s tem sicer ni nič narobe, dokler na spoznamo preprostega dejstva – lasje so mrtvo tkivo, zato je govorjenje o globinski obnovi od znotraj privlečeno za…ja, lase! Če bi ne bili, bi se obiska pri frizerju bali še bolj kot zobozdravnika. Na videz las v veliki meri vpliva naša prehrana, seveda svoje dodajo še starost in dednost.

Nega obraza8. Krema s kisikom za obnovo kože
Ob poplavi preparatov, ki naj bi s sintetičnimi ali naravnimi ANTIoksidanti skrbeli za naš mladosten videz, je pogruntavščina krem s kisikom naravnost absurdna. Antioksidanti za našo kožo skrbijo tako, da jo ščitijo pred prostimi radikali (tudi pred molekulami kisika), dovajanje kisika pa bi torej imelo ravno nasproten učinek. Ideja za takšne kreme najverjetneje izhaja iz kisikovih terapij za zdravljenje ran, ki pa se ne morejo primerjati s procesom staranja kože.

9. 100% naravna in organska kozmetika
V zadnjem času je opaziti povpraševanje po ‘naravni’ kozmetiki in številni proizvajalci so takoj zaznali novo tržno nišo. Tisti, ki ste še pred leti zaman iskali večjo ponudbo tovrstnih izdelkov, se sedaj utapljate v izbiri. Pa so res vsi ti izdelki preverjeno naravni? Seveda ne. Da lahko proizvajalec izdelek razglasi za naravnega, zadostuje že od 1 do 5 odstotkov naravnih sestavin naravnega izvora. Kaj pa ostalo? Pri nakupu takšnih izdelkov zato bodite pozorni, da ima kozmetika pridobljene ustrezne certifikate in preverite ali res vsebuje le naravne sestavine.

10. “Raziskave so pokazale….”
Zelo primeren začetek stavka, če želimo podkrepiti obljube o učinkovitosti določenega izdelka. Toda kakšne raziskave, čigave raziskave? Žal so takšne ‘inside’ raziskave opravljene na zelo majhni skupini ljudi in jih zato ne bi smeli posploševati. Poleg tega so opravljene izven neodvisnih raziskovalnih ustanov in pod posebnimi, prikrojenimi pogoji (npr. izsuševanje kože za prikaz stanja pred nanosom kreme).

Viri:

  • Paula’s choice. The Cosmetics Cop – Expert Advice From Paula Begoun
  • Dermaviduals – Skin Topics
  • Beauty Tips Online – Common Beauty Myths
  • Eyecreams – 5 Myths About Wrinkles
  • Skin Care Beauty Zone – Busting The Top 7 Myths About Skin Care
  • Dermstore – Top Ten Skin Myths

Priporočamo tudi

Kako izbrati pravi odtenek pudra
Izbrati pravi odtenek pudra se včasih zdi kot prava znanost. Da bo vaše izbiranje in preizkušanje...
Z medicinskim silikonom nad menstruacijo 3. del
Nadaljevanje članka: Z medicinskim silikonom nad menstruacijo 2. del V roku naslednjih dni je uporaba...
Kako najti pravega moškega
Večno vprašanje; ali iskanje pravega moškega obstaja? Da? Ne? Pozna, kdo pravila, ki nam sporočajo...
Prisluhnite svojemu telesu
Večina izmed nas je prepričana, da sami sebe dobro poznamo. Zadovoljni smo s svojim režimom prehranjevanja,...

2 komentarjev na objavo “Kupujete mačka v žaklju?”

  1. sara pravi:

    super članek!!:=)

  2. Urška Gerbajs pravi:

    Hvala, Sara :)

Vaš komentar